Black and Tan Coonhound

De Vichipedie, la enciclopedie libare dute in marilenghe.


Un ringraziament al va a cui che al à scrit chest articul.

Dut câs il test nol è scrit inte grafie normalizade; se tu puedis, modifiche la pagjine seont lis regulis che tu cjatis ca.

Il Coonhound neri e marron al è une raze di can di origjin Americhe, svilupade par la cace dal paron. Al è l'unic dai diviers coonhounds (cjans par cacciâ il prunç, come il redbone et il bluetick), a jessi ricognossût de FCI cum Cjâf di cjargne

Cjan Black and Tan Coonhond

Origjin[cambie | modifiche il codiç]

I prins canis di caça europeans a rivâ sul teren american a jerin i Talbot, antighis segui inglês creâts par la caça a lis volpis, di cui a derivin lis cuatri razis a fin cumò dopradis par cheste pratiche (foxhound inglês e americans, harrier e beagle). L'atanzion dai coloniscj e jere però voltade plui al procione, animâl une vore diffondût in Americhe dal Nord e che al rivuarde une cjarni preferide. Il procione, invezit, al si riflete sui arbui: un compuartament che al dispiete i segui inglês. A jerin duncje i cjans che, cjatant la prede, la costringerin a montâ su utgn arbul, e tal stes timp a balin e a urlavin ator di chel; cussì a veressin blocjât e tacât i parons e signalizât la lôr presince ai caçadôrs, che a varessin di finî a dâ il colp di gracie ae bestie (e jere impensabile une cace a cjaval, parcè che i parons a vivin soredut tai boschis e tes forestis; il caçadôr al veve di avanzâ a pîts, lassant si distanziâ une vore dai cjans in corse). Un prototipjdiei di chest particolâr can di cjaça al è stât il Black and Tan Virginia Foxhound, ma la vere "rivoluzion" e je rivade cunon i coonhounds (letteralmentri: Coon, che al è une abrevizion di raccoon, o sei procione in inglês, e hound, segui, duncje segu i prcocione), che a rispondivin perfettamente al tip di caça descrit di plui.

Carateristichis fisichis[cambie | modifiche il codiç]

Teste di cjâf.

Carateristichis[cambie | modifiche il codiç]

Il coonhound neri e tan al è un can dolce, ma indipendent.

Il coonhound neri e tan al è un can devot, une vore afetât dal siôr e de sô famee, amôrôs dai fruts cui cui cui fruts al devente un compaign di joguin animât. Al è di nature docile, amîs e tranquiil. Dut câs nol è compliment, invezit al è bastant ostinât, come par altri ducj i segui, par cui che al sarà bon fin dal piçul di jessi insegnât cun constance, coerence e disciplina. Nol è un can agressif o spaventôs cencie reson.

Salût[cambie | modifiche il codiç]

Il coonhound neri e tan al è un can di fortune, che al pues adatâsi a ogni ambient.

Curiositât[cambie | modifiche il codiç]

• Il lautrât dal coonhound neri e tan al è une vore lunc e profund, finît cuntun curt urlât, che al dopre cuant che al è a cacciâ par puartâ l'attenzion dal cjaciadôr su la prede scrite, e in particolâr par segnâ l'arbre su cui che il prozion al è stât ricuardât.

Miç="130" href="./Pippo" id="mwTA" rel="mw:WikiLink" title="Pippo">Pipe, la spalle tant malvigne che simpatiche di Mouse in lis striis e cartonis La Walt Disney Company, e je spirade al Cjanblack and tan coonhound.