Vanzeli seont Marc

De Vichipedie, la enciclopedie libare dute in marilenghe.
(Indreçât ca di Vanzeli di Marc)

'Si crôt che Marc al sedi chel zovin che cuant che Jesus al fo arestât intal Gjetseman e i apuestui a fuirin, i le daûr vistût di lin fin sul cuarp crot.

Marc lu cjatin come compagn di Pauli e di Barnabe intai lôr viaçs missionariis. A si mostrà fidât e al divignì un valit jutori par lôr.

Al fo un colaboradôr dai apuestui però nol jere un dai dodis.

Il vanzeli di Marc al è un dai plui curts e dal so contignût si vualme che probabilmentri al jere stât scrit pai cristians che si cjatavin a Rome.

Contignût[cambie | modifiche il codiç]

Marc al comence identificant Zuan il batiadôr. Chest al e il messazîr profetât par preparâ la strade di chel che prest al sarès vignût, Jesus. Di fat Jesus al vignì batiât di lui intal Jordan.

A ven po dopo la conte des tentazions de bande dal Diaul a Jesus.

Plui indenant al cjacare de predicazion che Jesus al començà in Galilee e dal inizi dal dâ dongje dai soi apuestui, començant di Simon(Pieri), Andree, Jacum e Zuan.

Al seguìs po dopo il so ministeri in Peree e a Jerusalem dulà che Jesus al sarà processât e metût a muart.

Utilitât[cambie | modifiche il codiç]

Gracie al limpit ritrat che Marc al fâs di Jesus, i cristians a puedin ricognossi l'adempiment di tantis profeziis mesianichis des scrituris dal Vecjo Testament dreçadis a lui.

Al met in evidence che Jesus al insegnà come un che al à "autoritât" e no come une persone autoritarie.

Il vanzeli di Marc al è util pai cristians di vuê aviersâts, come che a forin chei dal I secul, parcè che vuê i vêrs cristians a frontin timps dificii e a àn bisugne di vuide ispirade.

L'esempli di Crist di calôr, integritât mastine e coragjo che al mostrà denant des provis, sigurementri al po jessi di spiron pai cristians.