Giacomo Ceconi

De Vichipedie, la enciclopedie libare dute in marilenghe.

Il cont Giacomo Ceconi (Pielunc, Vît 29 di Setembar 1833Udin 18 di Lui 1910) al fo imprenditôr e costrutôr.

Nassût in une famee no siore a disevot agns al là a Triest a imparà a fâ il muradôr. Al studià te scuele serâl e za di zovin, cun dai soi paesans, al cjapà dai apalts impuartants in Crauazie e in Ongjarie. Tai agns seguitîfs al fasè numerosis oparis specialmentri leadis al disvilup des feroviis austriachis.

Tal 1879 al cjapà la citadinance austriache, e par i lavôrs tal Vorarlberg l'imperadôr Franz Joseph lu fasè nobil.

Fra lis altris sôs oparis famosis si puedin ricuardà la costruzion de galarie di Bohinj in Slovenie e dal viadot di Cerneva alt 67 metris..

La plui celebre a fo di sigûr la costruzion de galarie dal Alberg in Tirol, lungje plui di 10 chilometris a fo la tierce galarie costruide tal mont e la prime tal imperi. Grazis a la organizazion dal lavôr e a lis gnovis tecnichis dopradis la opare o fo finide cun tredis mês di antecip. Par lui a lavorarin fin a 16.000 operaris tai variis cantîrs. A jerin scuasit ducj furlans che a vignivin des valadis dal Arzin, dal Tiliment e dal Cjanâl dal Fier.

Al restà simpri leât a lis sôs valadis, lui al fo il promotôr de costruzion de strade Regjine Margarite te Val dal Arzin e dal grant rimboscament dai monts lì atôr.

Libris su Giacomo Ceconi[cambie | modifiche il codiç]

“Giacomo Ceconi un impresario friulano" di Lucia D’Andrea e Alessandro Vigevani, Cjamare di Cumierç di Udin - 1994