Nadâl: diferencis tra lis versions

De Vichipedie, la enciclopedie libare dute in marilenghe.
Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
TobeBot (Discussion | contribûts)
p Robot: o zonti: haw:Kalikimaka
Rie 28: Rie 28:
[[ang:Crīstesmæsse]]
[[ang:Crīstesmæsse]]
[[ar:عيد الميلاد]]
[[ar:عيد الميلاد]]
[[arc:ܥܐܕܐ ܕܒܝܬ ܝܠܕܐ]]
[[arz:عيد الميلاد]]
[[arz:عيد الميلاد]]
[[az:Milad]]
[[az:Milad]]

Revision dai 20 di Nov 2009 a lis 06:14

Il Nadâl e je la fieste cristiane plui impuartante dopo de Pasche. E cole ai 25 di Dicembar (ai 7 di Zenâr intes Glesiis orientâls), celebre la nassude di Jesus di Nazaret e il so non al ven dal latin Natale Christi.

Significât religjôs

Il Nadâl al conclût al periodi dal Avent e no rapresente la date precise de nassude di Jesus, ma dome une zornade simboliche. Secont la tradizion de glesie latine a son 3 messis par Nadâl: ad noctem (a miezegnot), in aurora (cuant ch'al ven dì) e in die (vie pal dì).

Intes tradizions furlanis

Il Nadâl al è in gjenar considerât il timp dai regâi, metûts atôr dal arbul di Nadâl. Une volte e jere ancje la tradizion dal nadalin, une socie (dispès agace o morâr) che si meteve sul fogolâr e veve di durâ fin ae Epifanie, cuant che la parone di cjase la distudave cul aghe benedete, in mût di puartâ fortune par dut al an. A Nadâl i fruts usavin ancje lâ pes cjasis cuntun baston cun insomp une stele a domandâ cualchi dolçut o un doi francs in cambi di un auguri di bon proseguiment e di cualchi cjant.

Intal timp indaûr

Il tiermin Nadâl al ven fûr dal latin "Natalis" che al significhe natalizi ven a stâi relatîf a la nassite.

I romans a dopravin chest tiermin par tantis lôr fiestis.

Il 25 di dicembar a vevin la fieste dedicade a la nassite dal Soreli, il "Dies Natalis Solis Invicti". Model:Leam VdC Model:Leam VdC Model:Leam VdC Model:Leam VdC