Tastiere: diferencis tra lis versions

De Vichipedie, la enciclopedie libare dute in marilenghe.
Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
Nessun oggetto della modifica
Nessun oggetto della modifica
Rie 4: Rie 4:


== Descrision ==
== Descrision ==
A si presente come une serie ordenade di botôns ca podin coventà par dà al [[Ordenadôr|ordenadôr]] un caratar o un comând.
A si presente come une serie ordenade di botôns ca podin coventà par dà al [[Ordenadôr|ordenadôr]] un caratar o un comând. Su ogni boton al è un numar, une letare o un simbul, ca coventin par cognossi la funzion di chel boton. Di solit ogni boton al pò coventà par inserì ancje tre o quatri simbui diferêns, simbui ca si otegnin cjalcjânt, insieme dal boton dal caratar, ancje un o doi botôns di funzion.

== Tipos di tastiere ==
Di base a son doi tipos di tastiere:
*Tastiere numeriche
*Tastiere alfanumeriche
Cu la prime tu podis inserì nome numars, cu la seconde acje las letares. Cumò si dopre che alfanumeriche, che però a cambie di paîs a paîs, e ancje di un tipo e chel altri di [[Ordenadôr|ordenadôr]]. Il model di tastiere plui doprât al è il [[QWERTY]] ma a esistin ancje atris tipos come il [[Dvorak]] o il [[GKOS]].

=== QWERTY ===
[[Figure:qwerty.png|thumb|260px|Il schema tas tastieres QWERTY]]

Revision dai 23 di Jug 2009 a lis 15:13

Une tastiere alfanumeriche

Tabânt di ordenadôrs la tastiere a è un dispositîf di input di datos che in sostance a covente par controlà l'ordenadôr. La tastiere a pos iessi une periferiche o a pos iessi tacade diretamentri al ordenadôr (come tai ordenadôrs portatil)

Descrision

A si presente come une serie ordenade di botôns ca podin coventà par dà al ordenadôr un caratar o un comând. Su ogni boton al è un numar, une letare o un simbul, ca coventin par cognossi la funzion di chel boton. Di solit ogni boton al pò coventà par inserì ancje tre o quatri simbui diferêns, simbui ca si otegnin cjalcjânt, insieme dal boton dal caratar, ancje un o doi botôns di funzion.

Tipos di tastiere

Di base a son doi tipos di tastiere:

  • Tastiere numeriche
  • Tastiere alfanumeriche

Cu la prime tu podis inserì nome numars, cu la seconde acje las letares. Cumò si dopre che alfanumeriche, che però a cambie di paîs a paîs, e ancje di un tipo e chel altri di ordenadôr. Il model di tastiere plui doprât al è il QWERTY ma a esistin ancje atris tipos come il Dvorak o il GKOS.

QWERTY

Il schema tas tastieres QWERTY