Discussion:Pagjine principâl: diferencis tra lis versions

Contenuti della pagina non supportati in altre lingue.
De Vichipedie, la enciclopedie libare dute in marilenghe.
Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
Klenje (Discussion | contribûts)
Rie 97: Rie 97:


:O ai viodût sui libris furlans che o ai a cjase e o ai viodût che l'indiç al ven simpri clamât tabele, po dopo si pues ancje meti Tabele dai contignûts parcè no? --[[Utent:Tocaibon|Tocaibon]] 26 di Avo 2008 a lis 12:11 (UTC)
:O ai viodût sui libris furlans che o ai a cjase e o ai viodût che l'indiç al ven simpri clamât tabele, po dopo si pues ancje meti Tabele dai contignûts parcè no? --[[Utent:Tocaibon|Tocaibon]] 26 di Avo 2008 a lis 12:11 (UTC)

::Varès di vignî Tabele dai contignûts in futûr lu ai cambiât, viodarin cuant che inzornaran--[[Utent:Klenje|Klenje]] 5 di Set 2008 a lis 21:24 (UTC)

Revision dai 5 di Set 2008 a lis 23:24

Tanti auguri par Vichipedie Furlane - Pippudoz - sysop pi scn.wiki

friulano

salve avrei bisogno di sapere se esiste una grammatica della lingua. sia se è stampata o se è online.

potreste rispondere sulla mia mail: gabrielebevilacqua1982@hotmail.com.

grazie

Mi associo alla domanda

Mi scuso di scrivere in italiano. Che io sappia esiste, ma non ricordo i dettagli, dunque ne approfitto in realtà per... associarmi alla domanda. Intanto provo a guardare a la società filologica friulana. Cordialmente, clamengh

Mi associo anche agli auguri

Tant augür anca de part de mi, Tanti auguri anche da parte mia, clamengh

Una prima risposta

Intanto c'è qualcosa a la società filologica friulana:

http://www.filologicafriulana.it/homepage.htm

menu a sinistra, lingua friulana, grafia ufficiale, forme grammaticali. Cordialmente, clamengh

qui si trovano alcuni titoli. Buona è anche 'gramatiche pratiche de lenghe furlane' di Fausto Zof. Mandi--Klenje 27 di Otu 2005 a lis 18:26 (UTC)

March?

Nol varès di jessi Març?

Al sarà restât par inglês, no dut al è par furlan par cumò... ma dulà l'âstu viodut?--Klenje 1 di Mar 2006 a lis 18:08 (UTC)

L'enciclopedie libare - Vuê al è Miercus, ai 1 di March 2006, e cumò a son lis 06:42 UTC

dovarès jessi a puest cumò...--Klenje 2 di Mar 2006 a lis 19:12 (UTC)

Fins a quan?

Fins a quan la tutela omnipresent de l'italià sobre les altres llengües parlades a Itàlia? Miquel (València)

Come si fa?

Ciao,
Vorrei fare la stessa cosa che hai fatto tu in dialetto romagnolo.
Come hai fatto a creare il dominio fur.wikipedia.org?

Sentruper - 5 ottobre 2006

Mandi I articui diarbui di pome,'e son scrîz in une maniêre un pôc difrente. Se 'o rivaîs a gambiâle,gambiaîle....Jo,o'soi masse abituât a scrîvi in cheste maniere. Mi displâs,ma se o' rivaîs a gambîale,al e' miôr. Grazie e Mandi

Vù eta g'pîonta ci o naò,a driči q'ci prés sunes nôatres stáms goáant a-BASKETBOAL c'môis amnines yées ouiveeteit.

Inter wiki

hi. ist it possible to make a link at the mainpage at "Benvignût inte Vichipedie furlane, la prime enciclopedie dute in marilenghe!" and "furlane" should have a link to Lenghe furlane - SO THAT people not speaking furlan know, what language this is. thanx. and: WHY should we ask when making a new link to mainpage in another language? thanx again, 80.89.110.48 16 di Zen 2007 a lis 12:21 (UTC) (Enlarge)

I'll answer here and in your discussion page. For the first, it may be a good idea, but we have already a section below in the main page that explains what Furlan/Friulian is; probably it's a bit hidden, we could add a little note that says: 'Not Friulian? Look below'. Also, I don't think that the article Lenghe furlane would explain something if you don't understand much Friulian. For the second question, I don't like those long lists of interwikis. You have a link to the complete list in a box, then just those which are more 'close' to Friulian in the left box, so it doesn't clutter too much the page. Do you have in mind a particular language to add?--Klenje 16 di Zen 2007 a lis 19:27 (UTC)

thanx a lot :) to the link-thing: i just thought about a link in this first sentence like this: "Benvignût inte Vichipedie furlane, la prime enciclopedie dute in marilenghe!" ... not more (i cant do this by myself ... its a kind of code ...) i would wish to have this kind of link in all wikis. for me its very interesting to get a little "look and feel" of other languages. well thats all for now. good luck for your wiki!!! and grüsse aus österreich :) 85.127.225.158 16 di Zen 2007 a lis 20:09 (UTC) (Enlarge)


è unico?

il dialetto friulano è unico? non ci sono variazioni? magari vocali varie... tonalità particolari.. mi sembras strano che in 600.000 persone non ci siano variazioni. esistono dialetti che variano di paese in paese nella mia zona --83.190.254.2 30 di Zen 2007 a lis 00:48 (UTC)

Mi sembra strana la domanda :-) da dove hai ricavato questa informazione? La lingua friulana ha al suo interno molti "dialetti", variazioni ci sono di paese in paese e a volte all'interno di uno stesso comune.... Se sei in grado di leggere il friulano trovi delle informazioni partendo da Lenghe furlane e da Variants dal furlan. Se non comprendi il friulano fra le altre wiki potresti guardare fra le altre: nella wiki italiana, nella wiki inglese, nella wiki francese, o nella wiki tedesca. Mandi --Tocaibon 30 di Zen 2007 a lis 08:26 (UTC)

Grafia della lingua friulana

Come forse sapete la lingua friulana è provvista di una grafia unificata che da più di 10 anni viene utilizzata e insegnata nei corsi di lingua. Se avete difficoltà a scrivere utilizzando la grafia unificata o volete che qualcuno vi controlli il testo prima di inserirlo in Wichipendia, esiste un servizio gratuito della Provincia di Udine. Lo trovate nel suo sito internet ufficiale dedicato alla lingua friulana. In questo sito c'è in linea anche un corso di lingua friulana. Il sito "nuovissimo!", messo in linea due mesi fa è : [1]

Bon, cumò o passi ae lenghe furlane. Biele cheste iniziative. Compliments! Pe grafie, disperazion di ducj chei che a cirin di scrivi in furlan (dome parcè che no sin stâts 10 agns a scuele come pe lenghe taliane!), al sares biel che e fos doprade la grafie uniche. Magari faseisi judâ. O soi lade a lei e o ai cjatât scrit "ere" al puest di "jere". Nuie di mâl, al è za une vore di preseâ che si ciri di scrivi in furlan. Ma viodût che wikipendia no je une robe privade ma ducj a puedin lei, forsit al sarès miôr cirî di fâsi coregji il test prime di publicâlu. In linee sul sît de provincie di Udin chest servizi al è a nuie. Va a viodi [2]

Bon, grafie o no, brâfs e mandi. michi 14.7.2007


beh, par me cont tu podevis ancje scrivi dome par furlan ;-) Alore, no ca o cirin il plui pussibil di seguî la grafie standard, e no vuelin che vignedin dopradis altris grafiis; jo o dopri il coretôr e cuant che viodi erôrs ju comedi, però nol è che podin spietâ la corezion di ogni test prime de publicazion, al sarès un procès lent. Jo crodi no sedin super erôrs culì, a son pocjis pagjinis che no son inte grafie standard, ma la grant part e je a puest. Dopo se cualchi volontari (ancje tu) al à voie al pues passâ di ca e corezi i erôrs che al cjate, al sarès miôr. E o pensi che si stedi simpri di mancul a corezi un test in furlan cun cualchi problemut di grafie che a tradusilu fûr par fûr. Mandi--Klenje 15 di Lui 2007 a lis 11:19 (UTC)

Stanno cancellando MANDI !

Chi può, salvi "Mandi" su Wikipedia :[3]

Respectwiki 81.208.66.20 14 di Avr 2008 a lis 17:20 (UTC)

Tabele invezit di indiç

Par plasê gambiait la peraule "Indis" che e je dal vêr brute. Meteit al so puest "Tabele". Grazie. O soi une furlane curiose e o ai scuviert chest sît di pôc. O scrîf par furlan di une vite. Lu ai insegnât par tancj agns par cont de Filologjiche e us mandarai ancjemò une vore di altris contibûts. Mandi, Ivol.

Ancje a mi indiç no mi plâs. O voti ancje jo pal cambi cun Tabele. --Tocaibon 23 di Avo 2008 a lis 11:56 (UTC)
Tabele al è secont me un pôc gjeneric. Ce pensaiso di "Tabele dai contignûts" come par catalan e altris lenghis?--Klenje 25 di Avo 2008 a lis 12:06 (UTC)
O ai viodût sui libris furlans che o ai a cjase e o ai viodût che l'indiç al ven simpri clamât tabele, po dopo si pues ancje meti Tabele dai contignûts parcè no? --Tocaibon 26 di Avo 2008 a lis 12:11 (UTC)
Varès di vignî Tabele dai contignûts in futûr lu ai cambiât, viodarin cuant che inzornaran--Klenje 5 di Set 2008 a lis 21:24 (UTC)