Satelit: diferencis tra lis versions

De Vichipedie, la enciclopedie libare dute in marilenghe.
Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
Dexbot (Discussion | contribûts)
p Removing Link FA template (handled by wikidata)
Escarbot (Discussion | contribûts)
p wikidata interwiki
Rie 7: Rie 7:
[[Categorie:Astronomie]]
[[Categorie:Astronomie]]
[[Categorie:Astrofisiche]]
[[Categorie:Astrofisiche]]

[[ast:Satélite (dixebra)]]

Revision dai 23 di Fev 2017 a lis 17:14

Un satelit al è cualsisei ogjet che al orbite ator di un altri ogjet (clamât il so primari). Dutis lis massis che a son part dal sisteme solâr, la Tiere includude, a son sei satelits dal Soreli sei satelits di altris ogjets (par esempli la Lune).

Nol è simpri facil decidi cuâl ch'al è il satelit intun grup di ogjets. Par vie de gravitât, il moviment dal ogjet primari al è ancje lui influençât dal satelit. Se doi ogjets a son a vonde simii inte masse, a son in gjenar considerâts un sisteme binari pitost che un ogjet primari e un satelit; un esempli estrem al è il "dopli asteroit" 90 Antiope. Il criteri gjenerâl par che un ogjet sedi un satelit al è che il centri di masse di doi ogjet sedi dentri dal ogjet primari.

Tal ûs popolâr, la peraule satelit si riferìs spes a un satelit artificiâl, ven a stâi un ogjet fat dal om che al orbite ator de Tiere o di un altri cuarp. Purpûr, i sienciâts a doprin il tiermin ancje pai satelits naturâi, o lunis. Tal ûs gjenerâl, "satelit naturâl" e je la peraule doprade par riferisi a lis lunis.