Fumate: diferencis tra lis versions

De Vichipedie, la enciclopedie libare dute in marilenghe.
Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
TjBot (Discussion | contribûts)
p r2.7.2) (Robot: o zonti: ky:Туман
Xqbot (Discussion | contribûts)
p r2.7.3) (Robot: o zonti: ta:மூடுபனி
Rie 89: Rie 89:
[[sr:Магла]]
[[sr:Магла]]
[[sv:Dimma]]
[[sv:Dimma]]
[[ta:மூடுபனி]]
[[th:หมอก]]
[[th:หมอก]]
[[tl:Maulap na hamog]]
[[tl:Maulap na hamog]]

Revision dai 11 di Set 2012 a lis 21:23

Fumate
Fumate intune strade
Fumatele


La fumate nol è altri che un nûl che al è logât a une altece minime o propite parsore de superfcie de Tiere, formade di piçulis gotis di aghe in sospension. Al è un dai fenomens atmosferics che plui influence la mobilitât

Come fenomeni meteorologjic, o fevelin di fumate cuant che che un nûl si à formât in conseguence di une pression atmosferiche relativementri alte, in presence di a vonde umiditât e cence aiar. Chestis trê condizions a fasin in mût che la la formazion e la permanence de fumate e sedi plui comun intes zonis planis e bassis. In chestis zonis cun di plui spes si cjatin roiis e lûcs di racuelte di aghe, che a casin alte umiditât e duncje a favorissin ancjemò di plui la fumate. La formazion e capite in dutis lis stagjons, ma a durin a vonde dome in unvier.

I principâi efiets de fumate che no si jeve ma reste a son:

  • Stabilizazion des temperaduris ambientâls su nivei bas, ancje sot dai 0 °C, cussì che no si verifichin plui la alternance di temperadure tra dì e gnot.
  • Diminuzion de visibilitât, che e je ridusude tai câs estrems a dome dîs metris.
  • Aument dai efiets negatîfs dal incuinament atmosferic, pe mancjance di ventilazion.
  • Aument sensibil de sensazion di frêt.

La mancjance di visibilitât rint plui dificilis o a voltis imposibii i traspuarts stradâl, il trafic aereo e maritim, cun conseguencis impuartantis ancje pe economie; la valutazion sbaliade des distancis, plui frecuente in câs di fumate a bancs, e je cause di incidents ancje grâfs.

In Friûl la fumate e je presint inte plane, aumentant di intensitât lant viers ovest, a cause ancje des tantis roiis che si cjatin inte Basse. Fumate a bancs si dîs ancje cenglon. In Italie la zone cun maiôr frecuence e intensitât di fumate e je la Planure Padane e in particolâr lis zonis tra Mantue, Ferrare, Rovigo e Padue, tant che la autostrade A13 che passe par chei puescj e je stade la prime a sperimentâ une segnaletiche anti fumate.

Su Wikimedia Commons al è disponibil contignût multimediâl relatîf a:

Fumate