Epifanie: diferencis tra lis versions

De Vichipedie, la enciclopedie libare dute in marilenghe.
Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
MerlIwBot (Discussion | contribûts)
p r2.6.4) (Robot: o gjavi: ar:عيد الظهور الإلهي
Rie 19: Rie 19:


[[als:Epiphanias]]
[[als:Epiphanias]]
[[ar:عيد الظهور الإلهى]]
[[ar:عيد الظهور الإلهي]]
[[be:Багаяўленне]]
[[be:Багаяўленне]]
[[bg:Богоявление]]
[[bg:Богоявление]]

Revision dai 23 di Lui 2012 a lis 19:09

Le visite dai Rês al Frut

La Epifanie o ancje Pasche Tafanie e je une fieste cristiane che cole ai 6 dal mes di zenâr. Ven ricuardade la presentazion di Jesus ai trê Rês Magjos.

Epifanie e je une peraule di origjine greche Epiphaneia che e vûl di manifestazion o ancje aparizion. Intai prins cuatri secui de storie de cristianitât, la Glesie e fiestezave dutis lis manifestazions di Idiu su la Tiere: il Nadâl, la Adorazion dai Magjos, il Batisim di Jesus Crist, e lis Gnocis di Cana. Le peraule ἐπιφάνεια vignive utilizade in Grecie par indicâ le azion o le manifestazion de divinitât mediant miracui o visions. Tal III secul,i cristians scomencin a clamâ cu le peraule Epifanie lis menifestazions di Jesus.Tal timp di uê,cheste peraule je doprade par indicâ le prime manifestazion publiche de divinitât di Jesus ai Rês,vignûs par visitalu.

Folclôr e culture leâs ae Epifanie

Le celebrazion de Epifanie e je acompagnade a tradizions antighis misturâs a tradizions pui recentis:

  • La Stele Comete che acompagne i Rês (tradizion di origjine orientâl)
  • Il piâ i fûcs (tradizion di origjine pagane,leade al soreli,une vore presint tal Nord de Italie) In Friûl je le tradizion dal Pignarûl
  • Scambiâsi i regâi
  • Le tradizion dai regâi ai fruts in te cjalce,tradizion presinte in tai paîs di tradizion catoliche.In Italie i regâi ai fruts vegnin puartâs de Befane ,in Spagne dai Rês.

Viôt ancje