Stirie: diferencis tra lis versions

De Vichipedie, la enciclopedie libare dute in marilenghe.
Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
Luckas-bot (Discussion | contribûts)
p r2.7.1) (Robot: o zonti: simple:Styria
Luckas-bot (Discussion | contribûts)
p r2.7.1) (Robot: o zonti: sco:Steiermark
Rie 164: Rie 164:
[[ru:Штирия (земля)]]
[[ru:Штирия (земля)]]
[[scn:Stiria]]
[[scn:Stiria]]
[[sco:Steiermark]]
[[sh:Štajerska (austrijska država)]]
[[sh:Štajerska (austrijska država)]]
[[simple:Styria]]
[[simple:Styria]]

Revision dai 18 di Mai 2012 a lis 19:57

Stirie/Staiar
Non ufiziâl: Steiermark
Stirie - Steme Stirie - Bandiere
Stât: Austrie
Cjâflûc: Graz
Superficie: 16.391,93 km2
Popolazion:
 - Totâl
 - Densitât
(2001)
1.183.303 ab.
72 ab./km2
Posizion
Sît istituzionâl

La Stirie o (il) Staiar (slov. Štajerska) e je un dai stâts federâts (tod. Bundesländer) austriacs. E je logade tal sud dal paîs e e confine a Jevât cun il Burgenland, a nord cun la Alte Austrie e la Basse Austrie, a Bonât cun la Carintie e il Salisburghês, a sud cun la Slovenie. La capitâl e je Graz (slov. Gradec - 240.000 ab. ce.); altris centris importants a son Bruck an der Mur, Judenburg, Knittelfeld, Leoben e Voitsberg. Rilevant e je la esistence sul teritori di une minorance lenghistiche slovene, scognossude dal stât austriac insiemit ad altris.



Gjeografie

Seconde par grandece tra i stâts federai dale Austrie, la Stirie e si divîd in plui regjons.

A nord e si cjate la Alte Stirie (tod. Obersteiermark), che e va dal confin setentrionâl dal stât federâl ale cjadene montuose Steirischen Randgebirge, a sud dale val di confluence tra il flum Mur e il flum Mürz.

Figure:Turracher Schwarzsee.jpg
Il lâc Schwarzsee a Turrach

La Stirie Orientâl (tod. Oststeiermark) e je logade a Jevât dal flum Mur e sot il Wechsel e lis Alps Fischbacher. La Stirie Meridionâl (tod. Südsteiermark - che no le va confondude cun la Stirie Inferiore, tod. Untersteiermark, che in dì di vuei le fâs part dale Slovenie) e consist inte aree ator lis citâts di Leibnitz, Radkersburg e Deutschlandsberg. A Bonât dal flum Mur infin, e je logade la Stirie Ocidentâl (tod. Weststeiermark).

Dispes la Stirie e ven clamade „Grüne Mark“ (voltât: la Marche vert; al riclame il non todesc Steiermark), parcè che cirche il 61% dal sô teritori al è cuviert di boscs. La mont plui alte dale Stirie e je la Hoher Dachstein (2995 m).

Storie

La fuartece di Riegersburg

Minorancis

La minorance slovene dale Stirie e je stade scognossude come minorance autoctone tal 2004 (come al proviodeve il Staatsvertrag dal 1955).

Secont il censiment dal 2001 a son 4.250 stirians slovens.

Economie

Tal 2004, cuntun valôr di 3,8%, la Stirie e je rivade al plui alt nivel di cressite economiche tra i stâts federâts de Austrie; tal rivâ a chest risultât, significatîf al è stât il contribût dal aglomerât urban di Graz. Important al è ancje il turisim, specialmentri pale Alte Stirie e pale zone termâl tale Stirie Orientâl. A confront cul prodot interni sporc dale Union Europeane in forme di podê di acuist, la Stirie e rive a un indis di 102.8 (EU-25:100) (2003) [1].

Organizazion aministrative

Dal pont di viste aministratîf e je dividude intune citât statutarie (tod. Statutarstadt) – che e je Graz (Targhe: G) – e 16 distrets (tod. Bezirke). Di seguit la liste dai distret culis rispetivis targhis.


Distrets Targhe
Bruck an der Mur BM
Deutschlandsberg DL
Feldbach FB
Fürstenfeld FF
Graz-Umgebung GU
Hartberg HB
Judenburg JU
Knittelfeld KF
Leibnitz LB
Leoben LE
Liezen LI
 Politische Expositur di Bad Aussee BA
 Politische Expositur di Gröbming GB
Murau MU
Mürzzuschlag MZ
Radkersburg RA
Voitsberg VO
Weiz WZ


Par motîfs di estension (di besôl al è plui grant dal Vorarlberg), il distret di Liezen al è ulteriormentri dividût in trei, culis Politische Exposituren di Bad Aussee e Gröbming.

Situazion politiche

Dal 2005 il governadôr (tod. Landeshauptmann) dale Stirie al è Franz Voves, dal SPÖ (Sozialdemokratische Partei Österreichs, voltât „Partît socialdemocratic dale Austrie“).


Curiositâts

Dale Stirie a vegnin un premi nobel par le leterature – Elfriede Jelinek – e l'atual governadôr dale Californie, plui che altri innomenât come atôr – Arnold Schwarzenegger.


Risultivis

  1. Eurostat News Release 63/2006: Regional GDP per inhabitant in the EU 25[1]


Länder austriacs

Burgenland Carintie Alte Austrie Basse Austrie Salisburghês Stirie/Staiar Tirol Vorarlberg Viene

Model:Link FA