Filologjie: diferencis tra lis versions

De Vichipedie, la enciclopedie libare dute in marilenghe.
Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
TXiKiBoT (Discussion | contribûts)
p Robot: o zonti: jv:Filologi
p [r2.5.2] Robot: o zonti: nn:Filologi
Rie 50: Rie 50:
[[mk:Филологија]]
[[mk:Филологија]]
[[nl:Filologie]]
[[nl:Filologie]]
[[nn:Filologi]]
[[no:Filologi]]
[[no:Filologi]]
[[oc:Filologia]]
[[oc:Filologia]]

Revision dai 30 di Nov 2010 a lis 23:55

La filologjie e je la sience che e studie i tescj par ricostruì il lôr aspiet origjinari mediant de analisi critiche e comparative des fonts storichis che ju testemoniin.

Il procediment filologjic consist intal provâ a cjatâ la forme origjinarie di un test cun criteris mecanic-probabilistics e linguistic-formâi. Il test al è inevitabilmentri corot de schirie di copis che lu àn tramandât de antighitât a vuê.

Il tiermin al derive dal grêc: philos ("amà"/"ve cure") e logos ("peraule"/"discors"), o ben "amôr pe peraule, pal lengaç".


Storie

Lis primis olmis di un studi sientific dai tescj leteraris rimontin al periodi elenistic (IV secul p.d.C.), opare dai filolics de biblioteche di Alessandrie. Cheste ativitât si à svilupade une vore tal periodi dal umanisim, deventant une vere e proprie sience tal XIX secul gracie a la ativitât di riorganizazion e riformulazion dal filolic classic todesc Karl Lachmann. Ancje l'italian Giorgio Pasquali, inte prime metât dal XX secul, al à dât un impuartant contribût inte revision di cjamps e struments de critiche testuâl.