Vuere di Troie: diferencis tra lis versions

De Vichipedie, la enciclopedie libare dute in marilenghe.
Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
Klenje (Discussion | contribûts)
comedât la grafie
pNessun oggetto della modifica
Rie 1: Rie 1:
La '''Vuere di Troie'''al è un aveniment mitologjic contât da [[Omêr]] in te [[Iliade]] e indiretementri ancje inte sô continuazion, la [[Odissee]].
La '''Vuere di Troie''' e je un aveniment mitologjic contât da [[Omêr]] in te [[Iliade]] e indiretementri ancje inte sô continuazion, la [[Odissee]].


La Vuere di Troie e scomence, secont il mît, cuant che [[Paride]], un dai fîs pui zovins dal re di Troie [[Priamo]], al ven mandât lì dal re di [[Sparte]] [[Menelao]].
La Vuere di Troie e scomence, secont il mît, cuant che [[Paride]], un dai fîs plui zovins dal re di Troie [[Priamo]], al ven mandât lì dal re di [[Sparte]] [[Menelao]].
Paride al si inamore de femine dal re di Sparte, Eline, e scjampe vie cun je,par lâ a Troie. Menelao, inacuart dal fat, al domande une man a so fradi [[Agamennon]]. Une volte metût dongje un esercit parsore lis nâfs, a partissin par lâ a Troie. La vuere e dure par dîs agns, fin cuant che [[Ulisse]] al cjate fûr l'imbroi dal [[Cjaval di Troie]], ven a stâi un grant cjaval di len, che i [[Troians]] a puartin in te citât, crodint che al fos un regâl par il diu [[Poseidon]] lassât daûr dai nemîs inte premure di scjampâ; però inte panze dal cjaval a jerin platâts i vuerîrs grêcs, che, vie pe gnot, cuant che ducj a durmivin daspò vê fat fieste, a saltarin fûr dal cjaval, vierzint lis [[Puartis Sceiis]] e permetint cussì ae armade greche di jentrâ e di dâ fûc ae citât.
Paride al si inamore de femine dal re di Sparte, Eline, e scjampe vie cun ,par lâ a Troie. Menelao, inacuart dal fat, al domande une man a so fradi [[Agamennon]]. Une volte metût dongje un esercit parsore lis nâfs, a partissin par lâ a Troie. Par dîs agns dulin vie la vuere [[Ulisse]] al è daûr a scombati fin cuant che nol cjate fûr l'imbroi dal [[Cjaval di Troie]], ven a stâi un grant cjaval di len, che i [[Troians]] a puartin jenfri la citât, crodint che al sedi un regâl par il diu [[Poseidon]] lassât indaûr dai nemîs inte premure di scjampâ; però inte panze dal cjaval a jerin platâts i vuerîrs grêcs, che, vie pe gnot cuant che ducj a durmivin daspò vê fat fieste, a saltarin fûr dal cjaval, vierzint lis [[Puartis Sceiis]] par permeti cussì ae armade greche di jentrâ, fiscâ e dâ fûc ae citât.
[[Figure:Trojan-horse.jpg|thumb|right|200px|Rapresentazion dal cjaval di Troie]]
[[Figure:Trojan-horse.jpg|thumb|right|200px|Rapresentazion dal cjaval di Troie]]


Un grup di Troians, jenfri i cuâi [[Enea]] cun il pari [[Anchise]], a rivarin a scjampâ par rivâ in Italie e secont la leiende e fondarin la citât di [[Rome]], come che al conte [[Virgjili]] te [[Eneide]].
Un grup di Troians, cun jenfri [[Enea]] cun so pari [[Anchise]], a rivarin a scjampâ par rivâ in Italie e secont la leiende e fondarin la citât di [[Rome]], come che al conte [[Virgjili]] te [[Eneide]].


== Fondis di veretât ==
== Fondis di veretât ==
Intal [[1870]], l'archeolic todesc [[Heinrich Schliemann]] al cjatà i rescj di une citât che e podeve jessi la Troie di Omêr, logade intune posizion strategjiche su la cueste orientâl de atuâl [[Turchie]]. No si à rivât ancjemò a dimostrâ cun sigurece che cheste sedi la citât dulà che e je ambientade la storie, o se e je plui vecje.
Intal [[1870]], l'archeolic todesc [[Heinrich Schliemann]] al cjatà i rudars di une citât che e podeve jessi la Troie di Omêr, logade intune posizion strategjiche su la cueste orientâl de atuâl [[Turchie]]. No si à rivât ancjemò a dimostrâ cun sigurece che cheste sedi la citât dulà che e je ambientade la storie, o se no je plui vecje.


[[Categorie:Leterature greche]]
[[Categorie:Leterature greche]]

Revision dai 15 di Lui 2007 a lis 19:14

La Vuere di Troie e je un aveniment mitologjic contât da Omêr in te Iliade e indiretementri ancje inte sô continuazion, la Odissee.

La Vuere di Troie e scomence, secont il mît, cuant che Paride, un dai fîs plui zovins dal re di Troie Priamo, al ven mandât lì dal re di Sparte Menelao. Paride al si inamore de femine dal re di Sparte, Eline, e scjampe vie cun jê,par lâ a Troie. Menelao, inacuart dal fat, al domande une man a so fradi Agamennon. Une volte metût dongje un esercit parsore lis nâfs, a partissin par lâ a Troie. Par dîs agns dulin vie la vuere Ulisse al è daûr a scombati fin cuant che nol cjate fûr l'imbroi dal Cjaval di Troie, ven a stâi un grant cjaval di len, che i Troians a puartin jenfri la citât, crodint che al sedi un regâl par il diu Poseidon lassât indaûr dai nemîs inte premure di scjampâ; però inte panze dal cjaval a jerin platâts i vuerîrs grêcs, che, vie pe gnot cuant che ducj a durmivin daspò vê fat fieste, a saltarin fûr dal cjaval, vierzint lis Puartis Sceiis par permeti cussì ae armade greche di jentrâ, fiscâ e dâ fûc ae citât.

Figure:Trojan-horse.jpg
Rapresentazion dal cjaval di Troie

Un grup di Troians, cun jenfri Enea cun so pari Anchise, a rivarin a scjampâ par rivâ in Italie e secont la leiende e fondarin la citât di Rome, come che al conte Virgjili te Eneide.

Fondis di veretât

Intal 1870, l'archeolic todesc Heinrich Schliemann al cjatà i rudars di une citât che e podeve jessi la Troie di Omêr, logade intune posizion strategjiche su la cueste orientâl de atuâl Turchie. No si à rivât ancjemò a dimostrâ cun sigurece che cheste sedi la citât dulà che e je ambientade la storie, o se no je plui vecje.