Sabide: diferencis tra lis versions

De Vichipedie, la enciclopedie libare dute in marilenghe.
Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
EmausBot (Discussion | contribûts)
p r2.6.4) (Robot: o zonti: lbe:Ххуллун
Xqbot (Discussion | contribûts)
p r2.7.2) (Robot: o zonti: ext:Sábau
Rie 52: Rie 52:
[[et:Laupäev]]
[[et:Laupäev]]
[[eu:Larunbat]]
[[eu:Larunbat]]
[[ext:Sábau]]
[[fa:شنبه]]
[[fa:شنبه]]
[[fi:Lauantai]]
[[fi:Lauantai]]

Revision dai 3 di Avo 2011 a lis 04:54

La Sabide al è il de setemane che al seguìs il vinars e al è seguît de domenie; il non al ven dal latin sabbatum, che al ven dal ebraic shabbath, la zornade dedicade a polsâ; intal mont roman Saturni dies, dì di Saturno, e chest non al fo mantignût par inglês; in Scandinavie la zornade si clame Lördag or Löverdag, non che al ven di laugr, viere peraule che al vûl dî bagn. Par furlan al è di gjenar feminîl e al è presint te tradizion ancje come Sante Sabide che seont il studiôs Gjlbert Pressac puarte dret a lis primis comunitâts cristianis che a vignaressin de tradizion judaiche cristiane alessandrine.

Sante Sabide, une sante imagjinarie de tradizion cristiane di Aquilee, si venerave in dut il Friûl, che forsit e ven de usance che une volte e jere in Friûl di celebrâ la sabide tant che zornade di fieste.

La origjin di chest cult e je ancjemò misteriose e lis ipotesis a son tantis: cualchidun al pense che si à di lâ a cirîle te vicinance de glesie primitive di Aquilee cul ebraisim e cu la glesie dal orient; altris impen a pensin a une derivazion dal paganisim; altris ancjemò a une origjin dute cristiane, dal cult de Madone. Dut câs, lis dedicazions a Sante Sabide a son deventadis daspò dedicazions ae Madone.

Intai paîs musulmans la Sabide e je la prime zornade de setemane, mentri par nô e je in gjenar la seste.

In Australie lis elezions a si tegnin di solit di sabide, in Gnove Zelande simpri in cheste zornade.