Letare ai Galazians

De Vichipedie, la enciclopedie libare dute in marilenghe.
(Indreçât ca di Letare ai Gjalats)

Come al dîs il non, la Letare ai Gjalats e jere stade scrite par i gjalats, ven a stai par i abitants de Galazie.

Lis congregazions de Galazie a lis cuâl l'apuestul Pauli a si rivolzè inte letare, daur che al somee a cjapavin dentri chês di Antiochie di Pisidie, Iconi, Listre e Derbe.

I gjalats a vevin assimilât une fuarte influence dai gjaii o celts che ju invaderin, i cuai a jerin considerâts un popul violent e barbar. Ancjemò a jerin dipenzûts come un popul superstiziôs e cuntune religjon une vore cerimoniâl. Par chest motîf Pauli al scrivè la letare, par che chei cristians no si slontanassin de rude adorazion.

Ancjemò, lis congregazions a cjapavin dentri ancje tancj convertîts dal judaisim che a continuavin a ritignî inmò impuartant la Leç mosaiche.

Al è evident che la letare a veve il fin di impedî i fals insegnaments e rinfuarçâ i fradis di chês congregazions.

Contignût[cambie | modifiche il codiç]

Fin dal principi Pauli al difint il so apuestulât, ribatint che la so nomine no jere di origjin umane, ma a vignive dal Crist, come pûr la buine gnove che lui al predicjave. Al conferme che si è declarâts juscj no par lis oparis de Leç, ma dome par la fede in Crist e che chest a vevin fat i gjalats. Al continue cul incoragjament a mostrâ i prodots dal spirit dal Idiu inte proprie vite, svuincant lis oparis de cjâr e al specifiche che bisugne tirâ sù cuntun spirit di bonfâ ognidun che al fâs un pas fals; ma ognidun personalmentri al scuegni puartâ il so caric di responsabilitât.

Utilitât[cambie | modifiche il codiç]

  • Il livri nus mostre Pauli come il vigjil apuestul des nazions, simpri pront a batisi a favôr dai interès dei soi fradis.
  • Strabon esempli par ducj in particolâr par chei che a cjapin la diretive inte glesie, simpri pronts a combati i fals insegnaments.
  • O capin che o sin declarâts juscj dome in base a la fede.
  • E je une letare che nus jude a comprindi tancj ponts dotrinâi.
  • Nus identifiche in maniere inecuivocabil che la Sepe dal Ream al è il Crist.
  • Un vigorôs avertiment al ven dât a chei che a pratichin lis oparis de cjâr (Ga 5:19-21): no ereditaran il Ream dal Idiu. Partant nus sburte a produsi il prodot dal spirit (Ga 5:22-23)