Letare ai Colossês

De Vichipedie, la enciclopedie libare dute in marilenghe.
(Indreçât ca di Letare ai Colossets)

Letare ai Colossets

Ai timps dal apuestul Pauli, Colosse e jere une citât che si cjatave inte provincie romane da Asie, pûr fasint part de antighe Frizie. Al dî di vuê al è un puest disabitât.

Al somee che intai soi viaçs, Pauli a nol sei mai passât par Colosse e che la glesie locâl a sedi stade fondade di Epafra. Purpûr, Pauli al cognosseve diviers cristians di Colosse, fra i cuâi Onesim, Archip, Filemon e Afie.

Il popul di Colosse al jere fat di une misture di popolazion frise a le cuâl si zontarin grêcs e ebreus. I antîcs frizi a vevin une tindince al fanatisim di origjin dal spiritisim, i grêcs a si devin a la speculazion filosofiche e i ebreus e jerin conservadôrs de Leç mosaiche.

Chest al jere un pericul pai cristians e par chest motîf Pauli al scrivè la letare.

No si è sigûrs di dulà che a sei stade scrite la letare, purpûr inte stesse a si lei che al jere in pereson e da lis Scrituris al risulte che Pauli al sedi stât in pereson dome a Cesaree e a Rome e partant si pense che al vedi scrit plui probabilmentri di Rome, dulà che al veve une cierte libertât di moviment.

Contignût

I colossets a vegni laudâts par la lôr fede rivuart al Crist e in cheste ocasion Pauli al aprofite par cjacarà de posizion preminent dal Fi dal Idiu.

Al spieghe che dome par mieç di Jesus a si po vê la riconciliazion cun l'Idiu.

Ur conferme che la Leç mosaiche e je stade gjavade vie par mieç di Crist, e partant i cristian a devin atignîsi ai soi insegnaments.

Al dîs ancje che si devi vistîsi de gnove personalitât fate di compassion, bontât, amôr.

Al met in evidence che il preseament par l'Idiu e par Crist al dovarès influî sui rapuarts cun chei altris, come in famee e ancje fûr.

Utilitât

Nus insegne che par tirâsi fûr dai insegnaments falâts di chest mont o vin bisugne di vê acurade cognossince, che o podin cjatâ dome inte Peraule dal Idiu.

Ricjapant in man il pont dei rapuarts tra sorestants e sotans, al dâ otims conseis par chei che a àn la diretive inte congregazion.

Al met in risalt che il nestri mût di cjacarâ al à di sei di sest e gradevul.

Al dâ grande impuartance a la preiere, vint costance intal fale.

La letare e mutive plui voltis la sperance riservade intai cîi a chei che a son unîts a Crist.