Alternativis a lis trasfusions

De Vichipedie, la enciclopedie libare dute in marilenghe.

Alternativis a lis trasfusions.


Un dai motîfs par cui si fasin lis trasfusions al è chel di ripristinâ i valôrs di emoglobine intal sanc.

L'emoglobine a traspuarte l'ossigjen necessari a la vite des celulis e partant de personis.

Cuant che lis pierditis non son masse grandis, dispès al baste ripristinâ il volum dal sanc. Chest a si po fâ cun diviers licuits no derivâts dal sanc, il plui sempliç al è une soluzion salade. Il stes cuarp po dopo, in cheste situazion, al proviodarà cun altris orghins a ripristinâ l'apuart di ossigjen.

Cuant che invezit e je bisugne di vê plui globui ros, a son tecnichis par fâju produsi di plui al cuarp. A vegnin soministrâts par intramuscolâr o par endovenose, preparâts cun fier. Al ven doprât ancje un prodot sintetic par stimolâ la medole a produsi globui ros (eritropoietine di DNA combinant).

Un altri metodi, simpri plui doprât, al è chel di doprà tecnichis avanzadis par ridusi al minim lis pierditis di sanc intai intervents chirurgjics. A 'ndi esistin tancj che a son doprâts in particolâr cuiTestemonis di Jeove e altris che no vuelin vê sanc, e tancj altris ancjemò a vignaran scuvierts man a man che miedis e malâts a ciraran altris mûts par no fâ lis trasfusions.

Al dî di vuê a son stâts fats grues intervents cence bisugne di sanc in ogni cjamp de midisine, come completis sostituzions di onzuris, traplants di rognons e parfin traplants di cûr.

Note