Vuere

De Vichipedie, la enciclopedie libare dute in marilenghe.

La vuere e je une vicende sociâl e politiche mediant un confront armât tra doi o plui sogjets coletîfs. Si rive a la vuere cuant che plui interès economics, ideologjics, strategjics o di altre fate a no rivin a cjatâ une soluzion negoziâl.

Prin de vuere al è un moment di tension che al tache cuant che lis dôs parts a capissin che lis richiestis di ognun a no podaran jessi sodisfatis, po dopo al è un moment di crisi che al tache cuant che lis dôs parts a no vuelin fevelâsi par lâ dacuardi. E tache propite la vuere cuant che une da lis dôs parts no viôt plui une altre maniere par rivâ ai soi obietîfs. Intai moments di tension e di crisi e je la comunitât internazionâl, mediant la diplomazie e la politiche, che po scapolâ il conflit.

La vuere e je un violent conflit che al cjape dentri simpri plui un gran numar di personis che no centrin. Lis motivazions a puedin jessi par esempli leadis al teritori, a lis risorsis, al podê. Tal câs da lis relazions internazionâls la vuere e je la maniere plui grese, vecje e salvadie. Di cuant che al è nassût l’ONU, che al condane cui che al tache la vuere e al lasse al Stât agredît di difindisi, nissun stât al vûl plui jessi nomenât tanche agressôr. Cussì l'ONU, che al varès di impedì la vuere, al è rivât nome a fâ che no sedin plui declarazion di vuere.

Viôt ancje[cambie | modifiche il codiç]