Turisim

De Vichipedie, la enciclopedie libare dute in marilenghe.
la statue di Gjesù Crist parsore Rio de Janeiro in Brasîl

Il turisim al è un moviment migratori temporani di personis che a van a visitâ dai lûcs par divertiment, pe lôr cognossince o pe istruzion.

Daûr la definizion de Organizazion Mondiâl dal Turisim (World Tourism Organization) des Nazions Unidis, un turist al è une persone che e va almancul a otante chilometris di cjase par divertîsi o par cognossi.

Par turisim si intint ancje il setôr economic che al vent i servizis turistics. Ven a stâi dute la ativitât di ospitalitât (albercs, vilaçs turistics, camping e v.i.), di traspuart e di organizazion dai viaçs.

Storie dal turisim[cambie | modifiche il codiç]

La nassite dal turisim si dîs che e sedi stade te etât di mieç cun i pelegrinagjos religjôs viers Rome, Santiago de Compostela, Gjerusalem e la Meche e la costruzion, su lis stradis viers chescj lûcs, di locandis, santuaris, ospedâi e v.i. par i pelegrins.

In etâts plui dongje a no si pues ricuardâ il Gran Tour che i zovins de borghesie de alte Europe, par solit inglês, a fasevin viers la France, la Spagne e la Italie. Famôs al è stât par esempli il viaç in Italie di Goethe.

Tal secul stât il turisim al è diventât simpri plui impuartant, in France a son nassûts i campings e la stesse peraule turist e ven dal francês touriste (lâ atôr).

Leams[cambie | modifiche il codiç]

turisim in Friûl Vignesie Julie, par talian, inglês e todesc