Tecundò

De Vichipedie, la enciclopedie libare dute in marilenghe.
(Indreçât ca di Taekwondo)
Competizion di tecundò

Il tecundò (ancje taekwondo o plui esatamentri taegwondo[1], 태권도 par corean) e je une art marziâl di origjin coreane, vonde simil al karate gjaponês. Si base sul ûs di mans e pîts par atacâ o difindisi di un aversari. Il tecundò al è sport nazionâl in Coree dal Sud, kyeorugi, e un event sportîf intai Zûcs Olimpics. Intal alfabet corean hangeul, tae (跆) al vûl dî colpî cul pît; gwon (拳) colpî cun la man; e do (道) al vûl dî cjamin o vie. Tecundò al pues cussì jessi tradusût cun "cjamin dal pît e dal pugn".

Il tecundò si riclame a une grande tradizion di arts marziâls coreanis (che a son di plui 2000 agns fa), ma al esiste inte so forme atuâl dome di cirche 50 agns. Al dì di vuê al è diventât un sport une vore praticât. Al fo introdot come esibizion tes Olimpiadis di Seul dal 1988 e di Barcelone dal 1992 e daspò al è devantât sport competitîf.

Un dai esercizis plui impuartants e je la realizazion dai pumses (katas te terminologjie dal karate). I pumses a son secuencis di moviments di difese e atac che a simulin un combatiment imagjinari cun diviers aversaris, e a son relazionâts diretementri cui diferents grâts des cinturiis. Si memorizin e ripetin cul fin di aumentâ l'ecuilibri, l'elasticitât, la rapiditât e il domini dai diviers moviments.

Notis[cambie | modifiche il codiç]

  1. Secont la transcrizion ufiziâl dal corean in alfabet latin in vigôr te Coree dal Sud.

Leams esternis[cambie | modifiche il codiç]