Lusinç

De Vichipedie, la enciclopedie libare dute in marilenghe.
Lusinç, isule dal cjan

Il Lusinç o Lisunç (loc. Lusins, oben Isuns, Isonzo par talian e par todesc, Soča par sloven) al è un flum che al nas a 1.100 metris s.n.m. in Slovenie des bandis dal mont Terglou (Alps Juliis). Al è lunc 136 chilometris, e al à un bacin di 3.400 chilometris cuadris. In Slovenie al passe par Pleç, Cjaurêt e Gnove Gurize, po al rive in Friûl des bandis di Gurize par la a finîle tal mâr Adriatic dongje di Monfalcon. Te sô bande basse, dal so afluent Vipau (che al scor sot di Gurize), e tache la Bisiacarie che e rive fin al flum Timâf).

Il Lusinç sot dal puint di Pieris

Te sôs aghis si pues cjatà, sore dut te bande slovene, la carateristiche trute marmorade (Salmo trutta marmoratus). Chest pes a zornade di vuê al à a ce fâ cuintri altris cualitâts di trute, puartadis dal forest dopo la vuere dal 1915-18.

L'om al à spandût une vore di sanc tes aghis dal flum; si ricuarde le vitorie di Teudurì cuintri il re dai Ostrogots Odoacri tal 489, la bataie fra Napoleon e i Austriacs tal 1797 e soredut la prime vuere mondiâl che e à viodût in chestis bandis almancul 300.000 oms murî e 700.000 restâ mutilâts o ferîts.


Su Wikimedia Commons al è disponibil contignût multimediâl relatîf a:

Lusinç