La gjandusse

De Vichipedie, la enciclopedie libare dute in marilenghe.

La Gjandusse - ven a stâi il curiôs câs di Giulio Burello di profession restauradôr e impestât al è un romanç di Sandri Di Suald publicât dal 1984 inte Golaine Scritôrs dal dì di vuê de Societât Filologjiche Furlane. Il libri al fo segnalât de jurie dal premi San Simon di Codroip dal 1983 .


Trame[cambie | modifiche il codiç]

Atenzion: Al pues jessi che ca sot e vignedi rivelade in dut o in part la trame de opare.

L'investigatôr Petterle al ven ingaiât de mari dal restauradôr Giulio Burello par cirî di provâ che chest al è muart copât e no par vê cjapât une malatie che someave scomparide di agnorums: la peste. Petterle al scuvierzarà il sporc, la gjelosie e la coruzion che a son tal mont dal restaur masse leât ai apalts publics e a lis sieltis, fatis no simpri cence interès personâi, dai studiôs academic. Di peste al murirà in curt ancje l'assistent di Burello. Petterle al scomence a vê il sospiet che a sedin stâts velenâts ma ae fin al scuvierzarà che i vêrs motîfs par che al è stât ingaiât a son altris.

Critiche[cambie | modifiche il codiç]

La opare e je une vore interessante sedi pal gjenar, jessint il prin romanç zâl in lenghe furlane, sedi pe lenghe une vore elegante e dongje a che fevelade. Il lengaç nol plasê dut câs masse ae jurie dal San Simon che intal verbâl dal premi a scrivè che al jere un lavôr che no si podeve acetâlu sul plan de purece. Une vore interessant a je la atmosfere de conte che a ricuarde che dai noir americans, misturade a une vore di ironie.

Lis aventuris dal investigatôr Petterle a continuaran tal romanç Ah! La provincie.