Gubane

De Vichipedie, la enciclopedie libare dute in marilenghe.
Gubane

La gubane al è un dolç tipic des valadis dal Nadison; il so non al ven probabilmentri de peraule gubanca, derivade forsi de peraule sclave guba, che e vûl dî "plee", e che ricuarde la forme tipiche a spirâl de gubane.

La gubane e à une tradizion une vore antighe, viodût che za tal 1409 e jere metude tai plats servîts dal comun di Cividât in onôr dal pape Gregori XII; forsi leât al dolç al è ancje il cognon omonim, frecuent intes valadis dal Nadison, e che al è presint tal prin libri dai batisims tal 1612. La ocasion tipiche par mangjâ la gubane e jere chê da lis gnocis.

La ricete tradizionâl de gubane e je chê di implenâ une paste dolce lievitade cun coculis, ue passe, pignûi, sucar, licôr (sgnape, cognac, rum) e scusse gratade di limons, cun piçulis variazions. Spes prime di mangjâle si bute parsore la slivoviza (slivovitz), un licôr fat cu lis sespis.

Al dì di vuê al è stât formât un Consorzi pe tutele dal marc gubane, che al riunìs un bon numar di produtôrs di gubanis, che a si cjatin tai comuns di Grimàc, Pulfar, Prepot, Sant Lenart, San Pieri dai Sclavons e Cividât.

Cjale ancje[cambie | modifiche il codiç]

Leams esternis[cambie | modifiche il codiç]