Gnûf Ream

De Vichipedie, la enciclopedie libare dute in marilenghe.

Cu la peraule Gnûf Ream si intint il periodi de storie egjziane che va dal 1530 p.d.C al 1080 p.d.C e comprint lis dinastiis XVIII XIX e XX,seont le cronologjie dal storic Maneton.

Il Gnûf Ream al e' il moment de massime espansion egjziane tant che cualchît volte si pues cjacarâ Imperi.Se in tai confronts de Nubie le peraule je juste in cuant l'Egjit controlave cheste tiare fin ae cuarte catarate,e puartant il control di chestis tiaris in man a un dal Re di Cush sarès a dî controlade da un princip egjzian. In tes tiaris dal Orient di Mieç il control al jere un control politic,in acuart cu lis dinastiis pui impuartantis de regjon e cu le colocazion di guarnigjons di soldâts in tai ponts di transît. Ma il cirî di controlâ lis regjons siro-palestinesîs puartin l'Egjit in bataie prime cuintri il ream dai Mitans e daspo cuintri l'imperi Ittite.

Il pont di debulece dal Egjit al jere in tal contrast jenfri il podê dal faraon,che datre-divinitât (daspo de lôr muart i faraons jerin divinizâs) divente re-gjenerâl,e il podê dai predis di Tebe ,che di fât tignivin une buine man dal podê egjzian.

Daspo il tentatîf di riforme religjose dal faraon Amenhotep IV (pui cognossût cul non di Akhenaton) l'Egjit rive a dore di tignî le sô unitât sot le azion fuarte dai faraons Thutmose III, Seti I , Ramesse II e Ramesse III che rivarâ a liberâ l'Egjit da lis invasions dai Popui dal Mâr.

Ma une volte vignude a mancjâ cheste figure impuartante il Stât egjzian si romp di gnûf cuant il podê passe in tes mans dai predis di Amon. Chest fat puartarâ lis regjons dal Delta a distacâsi par cuatri secui.