Epatite c

De Vichipedie, la enciclopedie libare dute in marilenghe.

Definizion[cambie | modifiche il codiç]

Il virus de epatite viodût al microscopi

La epatite C a è una inflamazion dal flât ch'e à cme cause un virus, clamât virus C da la epatite o HCV. In dì di vuê la Organizazion Mondiâl de Sanitât e stime ch'a sedin vie pal mont 200 milions di personis infetadis dal virus. Par solit, une volte cjapât il virus, l'organisim uman no'l rive a parâlu vie e la infezion, e duncje la epatite, e devente croniche.

Virologjie essenziâl[cambie | modifiche il codiç]

Il virus HCV al è un virus a RNA, cuntun unic filament a polaritât positive, e al è dotât di ce che al si clame envelope, al ven a stâi di une membrane, derivade da la membrane celulâr da li celulis infetadis, ch'a lu invuluce, lu pare dal ambient di fûr e che e mene in superficie proteinis che il nestri sisteme imunitari al ricognòs e che i monte parsore la rispueste imunitarie cuntri dal virus. L'HCV al fâs part da la famee da lis Flaviviridae, ch'a è diviodude in 3 grops: lis flaviviridae, lis pestiviridae e lis epaciviridae. Tra chescj virus a son atris esemplis di virus che a culpissin l'om: il virus da la encefalite di S. Louis, chel da la encefalite gjaponês, chel da la fiere Dengue e atris incjimò.

Storie naturâl[cambie | modifiche il codiç]

Aromai a si sa che il 90% di chei che a cjapin la infezion da HCV a na guarissin di bessôi e a diventin partadôrs cronics da la infezion. La infezion a è croniche cuant ch'a na si è risolvude tal zîr di 6 mês, chest al è il limit temporâl par la vuarizion. Dibot simpri la persone ch'a ven infetade e no si necuarç dal contagjio, par chist motîf a si dîs che la epatite C acute a è asintomatiche tal 95% dai câs.

Riferiments[cambie | modifiche il codiç]

  • The World Health Report 2002. www.who.int/whr/2002
  • Update on Viral Hepatitis. AASLD. Post-graduate course 2000
  • The Natural History of Community-acquired Hepatitis C in the Unitwed States. N Engl J Med