Discussion:Risuriment

Contenuti della pagina non supportati in altre lingue.
De Vichipedie, la enciclopedie libare dute in marilenghe.

O contesti la part:

Al ven considerât Risuriment ancje la perentesi te cuâl Triest fo gjavade a l'Italie dal '45 al '54, lis vitimis da l'ocupazion jugoslave e angli-merecane a son consideradis a ducj i efiets "Martars dal Risuriment d'Italie.

Chei dal '45 al '54 a son stât agns dramatics par Triest ma ce centrino cul Risuriment? Rasonant cussì cualchidun al disarâ che il Risuriment no al è finît parvie che la Istrie e la Dalmazie no son sot la Italie... O propon che il toc al vignedi scancelât. --Tocaibon 26 di Set 2006 a lis 20:10 (UTC)


Jo o frecuenti dispès Triest e ti pos sigura che jo o ripuarti i sentiments da la populazion. Tai libris su l'istorie di TS ch'o ài comprat al è scrit cussì... sence rivendicazions... che no coventin... A son ducj libris e DVDs patrocinats dal Comun di TS, de Provincie e de Regjon... mi samee che a no si patrocini une robe di part. Il stes president Ciampi lu à dit tal discors des MEDAIIS d'AUR a TS za doi agns... al à fevelat di ultims martars dal Risuriment. Mandi.

Judri


O spieghi la contestazion

1) Al ven considerât Risuriment ancje la parentesi te cuâl Triest fo gjavade a l'Italie dal '45 al '54

Al ven considerât di cui? No di sigûr de plui bande dai storics tal sens che il Risuriment al è stât un (lunc) procès storic che a puartât a la nasite dal stât talian metint adun dai teritoris che a jerin sot altris nazions e prime nol jere un stât talian. Al è stât un procès storic vuidât de borghesie e de elitè culturâl inteletuâl e liberâl taliane. (Le ai dite cussì e in curt ma si varès di disi di plui e scrivi miôr). La storie di Triest dopo la vuere e je diferente. Al jere za un stât talian, al jere un teritori rivendicât di un stât forest dopo une vuere, se tu vûs si pues fevelâ ancje di comunisim, di vuere frede, dal fat che dutis lis classis socialis talianis di Triest e vevin voie di tornâ sot la Italie e vie indenant. (Ancje chest lu ai dite mâl ma chel che o ai voie di dì al è che al è arbitrari disi che al è il stes fenomen dal Risuriment).

2) lis vitimis da l'ocupazion jugoslave e angli-merecane a son consideradis a ducj i efiets "Martars dal Risuriment d'Italie

Vegnin considerâts a ducj i efiets di cui? Se lu à dite Ciampi dîs che lu à dite Ciampi.

Par me i fats di Triest e laressin metûts in un articul in bande (e se tu âs voie tu puedis simpri disi che cualchidun lu considere part dal Risuriment).


Viodarai di viodi. Dutis lis classis socials di TS...??? Parcè no di semplicementri i Triestins? Cheste "classificazion" a mi spavente. Buine chee di di che il Risuriment al à stat vuidat dai borghes e inteletuai liberai. Judri.

cun dutis lis classis socials o volevi disi ducj i Triestins e no dome la "elitè" che e jere stade il motôr dal Risuriment. mandi --Tocaibon 28 di Set 2006 a lis 14:34 (UTC)

O ai gjavât la part su Triest 1954 che no a nuie a ce fâ cun il Risuriment Talian. --Tocaibon 23 di Otu 2006 a lis 21:56 (UTC)