Discussion:Resistence taliane

Contenuti della pagina non supportati in altre lingue.
De Vichipedie, la enciclopedie libare dute in marilenghe.

Il Friûl cun la V.J. nol fo piç anetût a la Gjermanie, l'anession no fo mai proclamade (cuasi certementri sarès stade proclamade, ma cuissà, cui SEs e cui MAs...), L'Adriatisches Küstenland, sicu l'Alpen Vorland (Belum, Trent e Bolzan), a jerin ZONIS DI OPERAZION MILITÂR. Nissune nazion, nancje da l'Asse e recognossè mai la presunte anession... la bandiere sui edificis statâi e restà chê taliane e lis anagrafis, ancje in dì di vuê a segnin i nassûts dal 1943 al 1945 in Friûl come "nassûts in Italie". Divierse la situazion de "Provincie di Lubiane (LB)" là che l'annession e fo sì recognossude, ma nome dai paîs dal'Asse'. Lis modifichis teritoriâls recognossudis dal mont a son nome chês dal 1919, 1920, 1923, 1924 1925, 1938... 1945... 1947... ecc... stabilidis duncje cun tratâts di pâs.

  • il secont pont cuintrivers al è chel che al inten che i partesans talians a volevin tegnî sot da la Italie DUCJ i teritoris anetûts dopo de prime vuere mondiâl.

Nol è cussì, i partesans talians a jerin formazions locâls ch'a difindevin la talianetât là che a jerin talians. Nuie di meti cui plans nazionâi jugoslâfs e internazionâi comuniscj di spuestâ plui a ovest i cunfins... De GASPERI tal 1947 al propon la [Linie Wilson], no i cunfins dal 1924! Dal rest la Osôf a combateve pai siei fogolârs, e la Garibaldi pai fogolârs di chei altris... anzit, par fâ deventâ i nestris di un altri colôr o nazion.

Viodêt voaltris cemût podê cirî di justâ chescj doi ponts...

Friûl e Adriatisches Küstenland[modifiche il codiç]

Il discor de anession al è di sclarî, dut câs mi pâr che il Friûl al fos stât stacât de Republiche Sociâl Taliane o no?

Rivendicazions teritoriâls talianis e partesans[modifiche il codiç]

Lassin stâ chel che al domandâ De Gasperi tal '47 (o vuei viodi ce che al podeve domandâ vent pierdût la vuere...) o provi a cambiâ il toc par metilu un pôc plui neutrâl. L'argoment al è delicât e al sarès ben, cuant che si scrîf alc, cirî di verificâ su lis fonts e metilis inte bibliografie dal articul. --Tocaibon 27 di Mar 2008 a lis 18:58 (UTC)