Discussion:Grau

Contenuti della pagina non supportati in altre lingue.
De Vichipedie, la enciclopedie libare dute in marilenghe.

Grau nol è intal Friûl storic[modifiche il codiç]

Nota per la Redazione. Vi prego di prendere nota che Grado non ha mai fatto parte del Friuli storico salvo che vogliate come pretendeva il grande Popone (per il Friuli) annullare l'identità autentica dell'isola d'oro. Brevemente: dalla X regio latina (Venetia et Histria) Grado passava sotto Venezia (Dogado) cui è stata legata fino al 1815. Da allora e fino al 1923, nel cosiddetto Litorale austriaco, sul piano amministrativo si riferiva a Gorizia, poi fino al 1947 passava sotto Trieste e quindi, dopo il ritorno all'Italia, veniva incorporata nella provincia di Gorizia. Per quanto riguarda il nome di Grado Pineta (=Pinede) Vi faccio presente che a Grado detta località è chiamata Taroto e secondo il dott. Ferruccio Degrassi (autore di All'ombra di San Michele) il termine viene dal friulano Tarot (per inciso il toponimo si riferisce l'ultima grande rotta patita dal territorio gradese all'inizio del 1800). Infatti nelle campagne a est di Grado o in quelle poste nelle grandi isole lagunari storicamente vi hanno lavorato sempre contadini della Bassa e questi hanno lasciato il segno del loro passaggio in qualche toponimo. Grazie. Bruno Scaramuzza

Forsit al sarâ il câs di dâ une definizion precise di Friûl storic. Pe storie di Grau al va dite che si è distacade di che di Aquilee al timp de invasion dai langobarts parcè che e je restade sot dai bizantins. La citât e je stade libare par un pôcs di secui, fasint lambicâ une vore Aquilee, prime di passa sot di Vignesie. --Tocaibon 8 di Nov 2006 a lis 21:18 (UTC)
Just. Però no je che sedi completamentri clare neancje par me la definizion, e doprâ dome un sens ristret. Se par Friûl storic si intint dome chel al jeri sot Acuilee e je une robe, se cjapin dentri ancje Grau forsit e je une definizion un tic plui gjeografiche. L'impuartant e je specificâ che Friûl storic nol è ecuivalent a lenghe furlane, tal Friûl storic si fevelin plui lenghis--Klenje 12 di Nov 2006 a lis 10:13 (UTC)