Discussion:Fassisim

Contenuti della pagina non supportati in altre lingue.
De Vichipedie, la enciclopedie libare dute in marilenghe.

Su la cuarte potence europee al è clr che si à di viodi RAI 3... ma ancje jo che o ài fat chest o soi dubios. Su pal fat ch'al è nassut come moviment çampin... no 'nd è dubis. Leggersi il mqnifesto di sqnsepolcro ... sinistra rivoluzionaria,... Nome il fat che Bombacci (fondador dal PCI cun Gramsci al abraçà lis ideis de RSI... o che Gentile al fo considerat fondador di une brancje dal comunisim... o che il Dus al jere socialist... Jud.

Par intant o segnali cualchi robe

Tal 1940 l'Italie e jentrà in vuere cuintri di 52 nazions (!) a flanc di Gjermanie e Gjapon.

1) Il Gjapon al jentre in vuere tal '41 e la Italie tal '40

2) Tal '40 la vuere no je fra 52 paîs ma e je plui o mancul une vuere europeane. (tant par disi la Italie no je ancjemò in vuere cuintri la Albanie, la Grecie, la Jugoslavie e la Russie).

il fassisim, a si autosoprimè (uniche ditature tal mont),

3) Tant par fa un esempli pense a dutis lis voltis che intai paîs de americhe latine si e passâts da une ditature militâr a des elezions plui o mancul democratichis (magari par tornâ a vê un colp di stât di lì a pôc, ma chest al è un altri discors)...

Daspò dal 25 di avrîl dal 1945, il Dûs al disfà il so moviment cu la volontât che al tornàs in sen dal Partît Socialist Talian, ma daspò la vuere, mitût furleç in Italie, il fassisim, di moviment nassût te çampe, al deventà un moviment di drete par volontât dai prosecutôrs dal ideâl fassist: il Moviment Sociâl Talian

4) Jo pues capì un discors su lis origjinis dal fassisim, di Mussolini socialist e di altris, e che tal venteni a sedin stadis fatis des robis tant che il stât corporatîf e altri ma dite come che e je dite al someares che fin al '45 il fassism al sedi stât un moviment di çampe!! Par cui il biennio rosso e lis lotis fra socialiscj e fassiscj e jerin une lote fra moviments di çampe? No crôt nancje che il 25 di avrîl dal 1945 Mussolini al sedi rivât a fa dai progjets realistics tant che disfâ il moviment par tornâ tal partît socialist (cui partigjans?). Al va ancje dite che il judizi sul dopo vuere al podedi jessi viodût come no PVN da un dal moviment sociâl.

Mi somee che son tantis lis robis che tu âs voie di disi e magari plui indenant al sarà il câs di zontâ alc su lis varis interpretazions dal fassisim par intant par me dute la frase citade e sarès di gjavâ.


Dut acetât, ma tal fat che Mussolini alvoleve fâ tornâ il Fas tal PSI nol è inventât,ma ben documentât tes bibliografiis e tal film Ultimi giorni... Ciao! Sigûr o sai che i partîts de drete istoriche daspò la vuere a si disfarin planc planc... ciert il fassisim dal bieni ros al fo di çampe,al zontave nome la idee nazionâl... (tra l'altri cundividude di tancj socialiscj come Giolitti e di tancj come Crispi. Chei dal Ex MSI a podin ancje pensâle divierse, ma il regjim fassist je robe divierse dal fassism origjinari, robe che dispès la int (soredut l'ex MSI) e tint di dismenteâ. Ciao! Jud.

No Neutralitât[modifiche il codiç]

L'articul al va metût a puest, lis imprecisions e lis frasis no PVN e son masse. --Tocaibon 18 di Otu 2006 a lis 21:22 (UTC)

Gnove version[modifiche il codiç]

O ai metût une gnove version speri che e sedi miôr di che di prime o che almancul e podedi jessi un pont di partence par svilupâ la vôs. --Tocaibon 26 di Nov 2006 a lis 15:26 (UTC)

CHESTE PAGJINE NO JE NEUTRÂL[modifiche il codiç]

Par plase' gambin lis monadis scritis... la serietât di cheste wiki par furlan se no e je compromesse. Ma cui "comandial?" te Wiki taliane, todescje o slovene e je plui libertât. Par plase' daitmi une rispueste. Anzi, cui ch'al COMANDE mi dedi une rispueste...

ca nissun al comande tal sens che tu intindis tu. e su la liberât di chês altris wiki... mah. dînus ce che al sarès di cambiâ secont te e fevelin. Sul argoment si podarès dî un grum di robis, ma o vin di dâ un cuadri gjenerâl. se no, tu podis scomençâ a tradusi la pagjine taliane. --Klenje 8 di Avr 2008 a lis 20:01 (UTC)