Charles Taze Russel

De Vichipedie, la enciclopedie libare dute in marilenghe.
Charles Taze Russel

Al è nassût in Pensylvania il 16 fevrâr 1852. Secont di mari di Joseph L. Russel, un presbiterian di origjin scozês.

Al jere un zovin taiât pai afârs tant che a dome undis ains al deventà soci dal pari. A gjestivin insiemit un negozi di vistîts par om. Al jere une vore industriôs tant che al rivà a slargjà il zîr di afârs, finint par gjestî personalmentri diviers negozis.

Nol jere ateu, ma nol acetave i insegnaments religjôs dal so timp. Simpri in cercje de veretât, intal 1869 al cognossè lis ideis dai aventiscj e chest lu sburtà a lei la Biblie.

Intal 1870 insiemit a cualchi cognossint di Pittsburgh, al fondà un grup par studiâ la Biblie. Lis veretâts che a lôr viodude a deventavin simpri plui claris, lu segnarin par un net distac des dutrinis in voghe.

Ator dal 1876 , Russel al cognossè l'aventist Nelson H. Barbour e insiemit a publicarin un periodic religjôs clamât "Herald of the Morning". Intal 1878 par vie di viodudis difarentis su ciertis cuestions dotrinâls (riscat midiant la muart di Crist), Russel al cjonçà i rapuarts cun Barbour.

Intal lui dal 1879 al començà a publicà la riviste "Zion's Watch Tower and Herald of Crist's Presence", dal cuâl al jere diretôr e editôr. Vuê cheste riviste e je cognossude come "Torre di Guardia".

Al decidè po dopo di istituî des adunancis dulà che i soi letôrs a podevin cognossi i compagns di fede e par incoragjâsi un cun chel altri. Viodût che i grops a nassevin ancje in altri bandis, al començà a viazâ par sintisi vicin ancje a chestis personis. Par chest motîf al fo ancje clamât il "pastore Russel".

Al scrivè diviersis publicazion e libris e al doprà ogni mieç par slungjâ l'opare, cun gjornâi, diapositivis, cine, e discs.

Al viazave tant e propit dilunc di un zîr di conferencis intal Texas al murì sul treno intal otubar dal 1916.