Basiliche di Sant Antoni da Padue

De Vichipedie, la enciclopedie libare dute in marilenghe.
Basiliche di Sant Antoni da Padue

La Basiliche di Sant Antoni da Padue e je la glesie plui grande de citât di Padue in Italie. Visitade dut l'an da piligrins vignûts di ogni bande dal mont, e je cognossude semplicementi cul non di Il Sant (Il Santo, par talian), ma no je il domo de citât.

La costruzion de Basiliche ven scomençade in tal 1238, siet agns daspò la muart di Sant Antoni da Padue. Il Sant, come che al veve lassât scrît tal sô testament, al fo soterât in te piçule glesie di Sante Marie Mater Domini, dongje di un convent da Lui fondât in tal 1229. Cheste gleseute e fo incorporade in te Basiliche cul non di Capele de Madone Môre.

La Basiliche e je un grant edifizi, cence un stîl architetonic definît. Drenti, a son tancj monuments funerarîs. In te Capele dal Santissim Sacrament si cjate la tombe dal famôs condutôr Gattamelata e ancje di sô fî Zuan Antoni. Lis relicuiis dal Sant si cjatin inte Capele dal Tesaur. Il cuarp dal Sant, ch'al jere stât metût in te Capele de Madone Môre cumò si cjate in une capele speciâl, creade par Tullio Lombardo cun sculturis di Tiziano Aspetti. In te Basiliche si cjatin tantis figuris impuartantis de Madone. Oparis di grande impuartance son il doplîr di Pasche creât in tal 1515 par Dree Briosco, sîs statuis dal Sant dal Donatel e il Crist in crôs di Altichero da Zevio, une des oparis plui impuartantis de fîn dal secul XIV.