Alviero Negro

De Vichipedie, la enciclopedie libare dute in marilenghe.
Alviero Negro

Alviero Negro (Muçane,1920 - Udin 1987) al è stât un scritôr furlan.

Biografie[cambie | modifiche il codiç]

Nassût a Muçane, al reste vuarfin di pari a sîs agns e al passe la prime part de sô vite lontan dal Friûl: prin a Mestre intun orfanotrofi e po studiant ator pe Toscane fintremai che al cjape la abilitazion magjistrâl a Livorno.

Rivade la vuere al torne in Friûl e al partecipe ae lote partigjane, cul non di bataie “Novello”,  te formazion “Osoppo – Friuli” vivint esperiencis dolorosis tant che la presonie e la torture.

Dopo dal conflit al lavore tant che mestri elementâr in varis paîs de Basse Furlane.

Colaboradôr di gjornâi, rivistis e de Rai par tancj agns, al è determinant il so incuintri cul moviment leterari “Risultive”, impegnât tal rinovament de lenghe e de leterature furlane, che lu puarte a recuperâ la sô lenghe mari deventant un dai autôrs teatrâi plui prolifics e premiâts dal Friûl e un dai sostignidôrs plui convints di un teatri furlan gnûf[1]. Cjamât di significâts sociâi e politics, il so teatri al è segnât di une fuarte cussience de storie dai tibiâts e de fondade utopie di une societât di oms libars.

Negro al puarte indevant ancje studis storics e al cuvierç par cualchi an la incarghe di diretôr dal Istitût Furlan pe Storie dal Moviment di Liberazion.

  1. www.friul.net, Dizionario biografico friulano